Теоретико-методологічні аспект и дослідження взаємодії у професійній сфері. | Архив НУЦЗУ


Просмотр информации о документе


Название:Теоретико-методологічні аспект и дослідження взаємодії у професійній сфері.
Коллекция:Сборник научных трудов "Проблемы экстремальной и кризисной психологии"
Авторы: Колосович О.С.
Ключевые слова: , ,
Издатель:НУЦЗ України
Год публикации:2013
УДК:159.9:316.37
Вид документа:статья
Язык документа:украинский
Добавлен в архив:12.04.2016
Сводная информация по документу:Колосович О.С. Теоретико-методологічні аспект и дослідження взаємодії у професійній сфері.–С.104 – 112.
Постоянная ссылка: http://scikh.pp.ua/?p=418
Короткая ссылка на файл:
Ссылка на файл: http://nuczu.edu.ua/sciencearchive/ProblemsOfExtremeAndCrisisPsychology/vol13/Pekp_2013_13_14.pdf

В статье анализируются теоретические аспекты понятия взаимодействия для конкретизации ее понимание на современном этапе, что позволило определить главные компоненты профессионального взаимодействия. Делается вывод о том, что базовым для профессионального взаимодействия является мотивация, по которой и целесообразно проводить исследования указанных понятий в дальнейшем.

Аннотация (русс.):
Аннотация (укр.):В статті аналізуються теоретичні аспекти поняття взаємодії для конкретизації її розуміння на сучасному етапі, що дало змогу визначити головні компоненти професійної взаємодії. Робиться висновок про те, що базовою для професійної взаємодії є мотивація, через яку й доцільно здійснювати дослідження вказаних понять у подальшому.
Аннотация (англ.):The article examines the theoretical aspects of interaction to specify its understanding at the present stage, which helped identify key components of professional interaction. Relevance of the study is the humanization and democratization of society, the present conditions of economic development necessitates transition styles of relationships between employees on the new rails. Finding common ground in addressing urgent operational, social and personal problems is only possible when moving from position "I" position to the "we" that is based on the use of the most effective tactics for interpersonal interaction ‒ Dialogue, partnership, contract, cooperation, encompassing all areas communication, professional and consist of business and personal relationships. This is the criterion for qualification and compete in today's labor market and professional groups in occupations related to a group "man ‒ a man." A competent, competitive team reflects its ability to build a complex system of professional and personal contacts, focus on teamwork minded, improving various business cooperation for joint decision - making most productive. Social interaction is the process of satisfying the needs of two or more active in dividuals, as evidenced through their interest in interpersonal contacts between them through the action of motivational, emotional, cognitive factors result in cooperation or competition. Therefore, the process is basically a motivational framework that d efines all other aspects of social interaction, as clearly traced attempt to satisfy their own needs participant interaction. Her main condition is the prospect of effective component, namely the prediction of personality getting something for yourself. Professional interaction is a process that is a major component of social interaction, a feature which appears to satisfy the needs, which has a specific focus ‒ addressing the challenges posed by the profession, which directed activity of the individual as an interactive part of her psyche.



 

 



© 2015 — 2023 Центр информационных технологий НУГЗУ